all_members


Historien om New Nordic begyndte helt tilbage i 1990, da Svenske Karl Kristian Bergman Jensen grundlagde virksomheden New Nordic i New Bond Street i London.  Her udviklede han urteprodukter som allerede I 1991 var klar til salg. Det var også i 1991 at Karl Kristian valgte at flytte New Nordic til Latinerkvarteret i København, hvorfra de første produkter blev introduceret i den danske helsekosthandel.

På mange måder blev det efterfølgende år, 1992, et stort år for New Nordic. Det var her at produktet Frutin blev registreret hos Lægemiddelstyrelsen og virksomheden tog herefter nogle store skridt i dets udvikling. Indenfor få år var Frutin at finde på hylderne i apoteker og helsebutikker i Australien, Canada, USA, og alle de Nordiske lande. 1992 var året hvor Marinus Blåbjerg kom ind i virksomheden som ligeværdig ejer og det var begyndelsen til et mangeårigt venskab og forretningseventyr.

Marinus og Karl Kristian fokuserede på urternes fantastiske vitalitetsbringende egenskaber. De rejste verden rundt for at opkøbe urter, og for at sælge de færdige urteprodukter, som alle blev fremstillet i Danmark og Sverige. År efter år kom nye produkter til og nye datterselskaber blev etableret i udlandet. Virksomheden voksede med mere end 50 % hvert år i 16 år.

I 2007 var tiden inde til at få flere økonomiske kræfter ind i virksomheden for at kunne fortsætte den international ekspansion. Virksomheden blev samlet i én koncern, med hovedkontor i Malmø, og blev derefter listet på NASDAQ First North Børsen i Stockholm. Med børsintroduktionen kunne New Nordic for alvor begynde deres internationale vækst.

New Nordic åbnede kontorer I Tyskland, Italien, Frankrig, Spanien, Holland, Tyrkiet, Polen, Mexico og Rusland. Alt sammen indenfor 18 måneder. Desværre gik udvidelsen for stærkt og New Nordic kom ind i et gevaldigt økonomisk uvejr, midt i finanskrisens brændpunkt. Heldigvis havde Marinus og Karl Kristian mange passionerede medarbejdere og de fik i samarbejde, redt trådene ud. Så efter nogle år på lavt blus, fortsatte virksomheden dens internationale vækst omkring år 2012.

Fra starten af har innovation, kvalitet og markedsføring været i fokus og Marinus og Karl Kristian rejser stadig, den dag i dag, rundt i verden for at finde nye urter og råvarer som passer til de kvalitetsprodukter de lancerer år efter år. Mange af New Nordics produkter har en international markedsledende status og i de seneste år har virksomheden særligt været førende indenfor ”Beauty from within” – et område i rivende udvikling.

Virksomheden drives stadig som en familiær virksomhed på trods af at medarbejderne nu sidder i mange forskellige lande. Marinus og Karl Kristians målsætning er at New Nordic skal blive ved med at fokusere på at udvikle og fremstille effektive urteprodukter, og at gøre disse produkter tilgængelige til et stigende antal mennesker verden over.


25 års vitalitet

New Nordic har siden grundlæggelsen i 1990, været en innovativ og dynamisk virksomhed, som udvikler urteprodukter der kan øge menneskers vitalitet rundt om i hele verden. Mange i det moderene samfund , er bange for at blive gamle, og selvom ungdommens kilde ikke er fundet endnu, indeholder naturen en bred vifte af muligheder, hvad angår hjælp og vedligeholdelse af styrke og vitalitet langt op i årene. . Derfor har New Nordics tilgang til urter og planter og deres forskellige måde at påvirke kroppen, spredt sig til hele verden. Virksomheden har været banebrydende indenfor brugen af plantemolekyler til at aktivere kroppens egne mekanismer og kræfter.

Hemmeligheden er at tilfører kroppen særlige næringsstoffer, der hjælper med at aktivere specielle celler i kroppen, f.eks. øjne eller hjerneceller, til at være mere aktive. Den originale svenske øjentablet Blue Berry™ – som tilfører næringsstoffer til øjets er blevet et dagligt kosttilskud til mange mennesker  i alle aldre. Det samme er vores ikoniske produkter Hair Volume™ og Active Liver™.

Forbrugerne har lært at se efter New Nordics tabletter i helsekostbutikker og apoteker.  Vores emballage kommer i mange forskellige farver og former, men én ting har de dog alle tilfælles, New Nordics logo Sølv træet. Hver dag stiger antallet  af mennesker der oplever fordelene ved New Nordics produkter. I dag  sælges New Nordics produkter på mere end 50.000 apoteker og helsekostbutikker i 32 lande, fra Kina i øst til USA i vest. Glæde betyder at bevare vitalitet år efter år.

Lad New Nordic vise dig vejen. 

Copyright © 2017 New Nordic Healthcare ApS