Vi viser dig
vejen til
vitalitet
Historien om New Nordic
New Nordic er en svensk-baseret virksomhed med et helt unikt knowhow indenfor medicinske planter. New Nordic udvikler og markedsfører effektive urtekosttilskud, der opfylder specifikke behov indenfor sundhed og skønhed. Produkterne markedsføres under New Nordic brandet til et stadigt stigende antal mennesker over hele verden. New Nordic blev grundlagt i 1990 af Karl Kristian Bergman Jensen, hvis drøm var, at etablere et firma, der udviklede urteprodukter, der ville tilføje vitalitet og ekstra år til folks liv. I 1992 kom Marinus Blåbjerg ind i virksomheden som ligeværdig medejer. Det var begyndelsen på et langvarigt venskab og forretningseventyr. Hos New Nordic er vores ønske, at hjælpe mennesker rundt om i verden med at leve et bedre og sundere liv ved at udvikle innovative og effektive kosttilskud. Mange af New Nordics produkter er blevet en succes, og har høstet anerkendelse verden over, samt modtaget flere priser fra kommercielle organisationer. I de seneste år har virksomheden særligt været førende indenfor ”Inner Beauty” – en kategori i rivende udvikling.
Ideen som rejser hele verden rundt
Planteriget har stærke helbredende og vitalitetgivende egenskaber, der gavner vores sundhed og skønhed. Vi vil alle gerne føle os og se unge ud. New Nordics banebrydende ide er, at finde planteingredienser, der kan give næring og aktivere livsprocesser, som holder os vitale og smukke, når vi bliver ældre.
Ideen star tede i Skandinavien, men den spredte sig hur tigt til resten af verden. Mennesker fra både Europa, Nordamerika og Asien er tiltrukket af ”New Nordics vej” til vitalitet og virksomhedens skandinaviske værdier.
I dag sælges New Nordics produkter i mere end 50.000 apoteker, skønhedsforretninger og helsekostbutikker i 36 lande fra Kina i øst til USA i vest. New Nordic har åbnet 12 datterselskaber og flere er planlagte. Målet er at sikre en høj service til forbrugere og detailhandlere. New Nordic er blevet et velkendt og anerkendt varemærke. Det karakteristiske emballagedesign og “sølv træ-logoet” er klare kendetegn på alle produkter.
Årtier med passion
New Nordic er forpligtet til at levere kompromisløs produktkvalitet, fra mark og skov til det færdige produkt i butikken. I 2004 kom François Gérard til New Nordic for yderligere at styrke New Nordics forskning og innovationsprocesser. François er en stærk ressource med stor ur teer faring og ”lever” for sund livsstil. François, Marinus og Karl Kristian rejser jævnligt ud i verden, for at udforske nye ur ter og finde nye måder at bruge eksisterende på. Under vores ”From Seed To Hear t” program kontrolleres hver t trin i produktfremstillingen – fra dyrkning i marken til levering af det færdige produkt til apoteket, skønhed- eller helsekostforhandlere. New Nordic arbejder tæt sammen landmænd og producenter fra hele verden ; mennesker med hvem vi har opbygget tætte relationer baseret på gensidig tillid.
New Nordic analyserer alle ingredienser i kontrollerede laboratorier for at sikre kvaliteten og effekten af produkterne, udfører omfattende forsøg og udvikler kun produkter på grundlag af beviste medicinske forsøg. For at gøre dette er det nødvendigt at holde tæt kontakt med botanikere, ernæringseksper ter og læger over hele verden.
Når produktet er godkendt, behandles og pakkes det i kontrollerede faciliteter under de strengeste kvalitetsstandarder.
Resultatet er et voksende udvalg af kosttilskud, der har vist sig at fremme vitalitet og udskyde aldersrelaterede degenerationsprocesser.
New Nordic – et navn med betydning
Virksomheden fik navnet New Nordic for at afspejle en dynamisk og innovativ virksomhed, baseret på den nordiske tradition med at bo tæt på naturen og være kreative håndværkere helt tilbage fra vikingetiden. Virksomheden har altid haft et træ som logo, men det var i 1997, at det karakteristiske Sølvtræ, designet af Göran Rossling, kom i brug. Træet symboliserer Yggdrasil, livets træ, fra den nordiske mytologi. Sølvet er på den ene side skinnende, moderne og hi-tech, men det har også en feminin energi – det er flydende, følelsesladet og mystisk. Produkterne fra New Nordic kommer i forskellige emballagee, men alle bærer det karakteristiske Sølv træ logo.
En fri og gennemsigtig virksomhed
New Nordic er en moderne drevet virksomhed med et "familieagtigt" arbejdsmiljø, der stimulerer kreativitet og ekspertise. Virksomheden værdsætter deres ekspertise og arv højt. New Nordic er en selvstændig virksomhed og ønsker at blive ved med at være det. Derfor introducerede ejerne New Nordic til det svenske offentlige aktiemarked. I januar 2007 blev New Nordic noteret på NASDAQ Stockholm, First North. Dette giver New Nordic de økonomiske ressourcer, de har brug for til at vokse på verdensplan, samtidig med at virksomhedens ånd bevares.
At være på aktiemarkedet betyder også, at New Nordic skal rapportere alt, der sker i virksomheden, til offentligheden. På den måde er New Nordic en åben, gennemsigtig og moderne virksomhed, hvor alle kan følge med i, hvad de laver, og hvor alle, der har lyst, kan købe aktier og blive ejer af New Nordic.
Skandinaviske værdier, dybt forankret i New Nordic
New Nordic betyder Skandinavien – i betydningen er en lang tradition for højeste kvalitet, i betydningen er et ry for enestående lang levetid, i betydningen er høj forretningsintegritet og følelsen af rent, enkelt, spændende, moderne design. Vores base i Sverige og vores stærke markedsposition i hele Skandinavien forstærker denne identitet. I Skandinavien bor vi tæt på naturen og har ry for enestående lang levetid og lykke. Vi værdsætter naturen højt, og vi holder af den. Vi værdsætter også renheden og kvaliteten af de produkter, vi bruger i vores daglige liv. Som mennesker værdsætter vi lighed, frihed og integritet. New Nordic står også for et langsigtet engagement over for vores kunder og forhandlere, såvel som for kvaliteten af vores produkter og den forskning, der vil drive vores udvikling af vitalitet og skønhed, og bringe produkter langt ind i fremtiden.
Hvordan vi gør det
New Nordic stræber efter at fange de vitalitetsfrembringende essenser i planter fra hele verden. Men hvad med essensen af selve New Nordic? New Nordics succes er bygget på en solid platform af ideer, der skaber værdi for verden ved at tilføje vitalitet og år til menneskers liv. New Nordic følger strengt tre brandværdier, der gennemsyrer den måde, de arbejder på, de mål, de sætter, og hvordan de præsenterer sig selv på markedet.
Langsigtet
New Nordic står for et langsigtet engagement til vores kunder og markeder, samt for kvaliteten af vores produkter og den forskning, der skal drive vores udvikling langt ud i fremtiden. Det langsigtede perspektiv kan måske også ses i vores produktfokus, det vil sige produkter, der er specielt designet til at fremme langsigtet vitalitet og skønhed – et langt og aktivt liv.
Produktudvikleren
François Gerard er udvikleren bag mange af New Nordics bemærkelsesværdige sundheds- og indre skønhedsprodukter. Med mere end 30 års international er faring indenfor ur ter og skønhed, er han en stærk ressource. François bruger meget af sin tid på, at rejse til fjerntliggende steder i verden, for at undersøge sjældne botaniske planter i deres naturlige uspolerede miljø, som han bruger i laboratoriet. Han er en unik person, der lever og ånder for “Natural Magic”.
Hvem gør det muligt?
New Nordic er et team bestående af højtuddannede medarbejdere med erfaring, pragmatiske personligheder, kreative talenter, iværksætterånd, international orientering og en ægte påskønnelse af sund livsstil. Vores ledelse lægger vægt på resultatorientering, lederegenskaber, innovation og udvikling af evner. Det er vores filosofi, at vores medarbejdere bør tilbydes mulighed for at udvikle deres ekspertise - og deres karriere. Individet, vores markeder og vores salg vokser, ligesom vores fælles arbejdsglæde. Dette gør New Nordic til en særlig arbejdsplads. Det er derfor, vi er i stand til at rekruttere de bedste folk til stillinger, som er meget operationelle med klare beføjelser og mål. Og det er, hvad der driver New Nordic i en opadgående kurve.
Scandinavisk produktion
New Nordic indsamler råvarer i hele verden. Urterne kommer fra de verdensdele, hvor de har de bedste vækstbetingelser. De friske urter bliver nøje udvalgt, tørret og ekstraheret for at bevare de gavnlige plantestoffer. Det giver garanti for en høj standardiseret kvalitet. Alle tabletter er fremstillet og pakket under farmaceutisk kontrol på moderne fabrikker i Sverige og Danmark. Efter grundige tests og analyser frigives tabletterne, og er klar til forsendelse til batchkontrollerende lagre og videre ud på hylderne på apoteker og i helsekostbutikker i hele verden. Produktets kvalitet fra mark og skov til det endelige produkt på hylden kontrolleres meget nøje.
New Nordic Urteskole
New Nordic bruger mange ressourcer på at uddanne det personale, der sælger produkterne rundt omkring i verden. I den forbindelse har New Nordic etableret en urteskole, hvor eksperter underviser helsekostpersonale i urter og vitaminer. Disse urteskoler finder sted i botaniske haver og i andre omgivelser hvor de ”studerende” kan røre, smage og dufte til de råvarer der er i New Nordics produkter.
Vores brand er vores univers
VORES BRANDS IDENTITET projiceres til verden primært af hver New Nordic-medarbejders adfærd og kommunikation og kun sekundært af vores ledelsesbeslutninger. Med andre ord, handlinger taler højere end ord. Ideelt set vil den personlighed, som vores kunder opfatter, afspejle vores kerne værdier.
Vi bygger vores New Nordic brand ved at tilbyde forbrugerne meningsfuldt indhold, ikke kun gennem reklameslogans. Vores konstante innovation holder vores brand nyhedsværdige, og vores fokus på effektivitet opbygger tillid til vores brand over tid. Dag for dag vokser vores brand sig stærkere.
Forskning
Nonstop forskning er måden hvorpå New Nordic kan komme videre og tilbyde nye og innovative løsninger for at gøre verden bedre for os alle. New Nordic tænker anderledes på den måde, at de bestræber sig på, at forbedre forståelsen af hvordan naturens plantemolekyler kan aktivere livsprocesser. Med andre ord, hvordan de kan øge funktionaliteten af vores kropsceller til at holde mennesker unge. Forskningen er en non-stop stigende proces. Der arbejder med professorer, læger, universiteter, hospitaler og klinikker i mange dele af verden i konstant søgen efter bedre løsninger. Alt denne viden, forsøger New Nordic at samle in-house og den viden er stigende dag for dag . På det medicinske område finansieres deres egne undersøgelser indenfor ADHD, diabetes, vægtkontrol, hud- og hårpleje. Forskningen strækker sig meget længere end dette. Den internationale drift og markedsføring giver et billede af forbrugertrends og de behov som forbrugerne har.