KØBSVILKÅR OG LEVERINGSBETINGELSER
Nedenstående købsvilkår og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.newnordic.dk

LEVERINGSBETINGELSER I DANMARK
Vi leverer fragtfrit i hele Danmark med GLS.

LEVERINGSBETINGELSER UDLAND
Uden for Danmark sælger New Nordic Healthcare ApS til Grønland og Færøerne, her betales et leveringsgebyr på 59,- kr.

LEVERINGSTID
New Nordic bestræber sig på at afsende de bestilte varer inden for 1-2 hverdage dog påregnes lidt længere leveringstid i forbindelse med weekend, højtider og ferier. Til udlandet (Grønland og Færøerne) kan vi ikke garantere en bestemt leveringstid, da det afhænger af det enkelte lands postvæsen og toldmyndigheder
Alle forsendelser sendes med GLS

BETALINGSBETINGELSER
På newnordic.dk kan du benytte følgende betalingskort:
- Dankort og VISA/Dankort
- VISA
- VISA Elektron
- Mastercard
- Mobile Pay

Der tages ikke kortafgift på www.newnordic.dk.
www.newnordic.dk bruger ikke forsendelse pr. efterkrav, giro eller checks.
Alle priser på www.newnordic.dk er inkl. moms og andre afgifter

Betaling for bestilling sker ikke før, vi har afsendt varer til dig. Først da vil beløbet blive trukket på din konto. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
De oplysninger du indtaster ved brug af betalingskort sendes direkte til PBS i krypteret form, dvs. det kun er PBS, som kan læse disse oplysninger. newnordic.dk har ikke adgang til oplysningerne.

Ved udfyldelse af betalingsoplysninger: 
- kortnummer; de 16 cifre forrest på dit betalingskort
- Udløbsdato; måned og år er angivet på forside. De fire cifre skal indtastes
- Kontrolcifre; de 3 sidste cifre på bagsiden af dit betalingskort
- Alle kontrakter indgås på dansk

ABONNEMENT:
Få dine varer leveret automatisk på abonnement. Det er gratis at oprette og du får fast -20% på dine abonnementsvarer.
Du kan oprette et abonnement ved at ligge de ønskede produkter i kurven og ved betaling vælge >Abonnement<. Herefter vil du kunne vælge hvilket interval du ønsker produkterne leveret i og betale din første abonnementssending. Herefter vil du automatisk modtage dine vare i dit ønskede interval.

Abonnementer kan ikke kombineres med andre typer af rabatter.

E-mærket
Vi er E-mærke certificeret på www.newnordic.dk

EE

PRISER
Alle priser er dagspriser og opdateres løbende

RABAT
Hvis du er så heldig at være i bisiddelse af en rabatkode kan den med fordel benyttes på vores hjemmeside. Rabatkoder kan ikke kombineres med andre rabatkoder.

REKLAMATION
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Der er 2 års reklamationsret fra varens modtagelse ifølge købeloven - dog med forbehold for varens naturlige holdbarhed. Hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Køber skal påberåbe sig en fejl/mangel, ved at give New Nordic Healthcare ApS besked herom inden for rimelig tid. Der skal skriftligt beskrives hvad fejlen/manglen omhandler. Når en reklamationsvare returneres skal kopi af faktura vedlægges. Er reklamationen berettiget refunderes returportoen.

Kontakt vores reklamations afdeling på:
Telefon:46 33 76 00
E-mail: info@newnordic.dk
Returneringen sendes til New Nordic Healthcare, Ny Østergade 11 3. Sal, 4000 Roskilde.

FORTRYDELSESRET
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@newnordic.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen.  I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

VARENS STAND, NÅR DEN RETURNERES
Du hæfter for forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.  Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

HVIS DU FORTRYDER KØBET, SENDES VAREN TIL:
Ny Østergade 11 3 sal, 4000 Roskilde.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

KLAGE:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Lena Bergman på telefon: 46337601 eller mail lena@newnordic.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

SIKKERHED
Alle betalinger på newnordic.dk foregår gennem en sikker forbindelse, der er godkendt og kontrolleret af PBS- Danmark. Alle indtastede bankoplysninger er krypterede. Det er kun PBS der kan læse informationerne. newnordic.dk har ingen rettigheder hertil. Når du har godkendt en bestilling og betalt med betalingskort kan der også kun hæves det beløb på din konto, som du har godkendt. Sikkerheden ved handel på Internettet er høj. Du er sikret mod misbrug. Der er ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter krypteret SSL i sit betalingssystem.

LOGSTATISTIK
Logstatistik bruges på newnordic.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Du kan læse vores cookies- og persondata politik her